Gezin en werk combineren
Share on facebook
Delen
Share on twitter
Delen
Share on linkedin
Delen
Share on whatsapp
Delen

Social Selling ondernemen is
leuk uitdagend werk én je gezin op één

Gezin en werk combineren, wie wil dat niet?

36% van de vrouwen in ons land verdient niet genoeg om zelfstandig van rond te kunnen komen. Dat is veel hè? De grootste ‘boosdoener’ is werken in deeltijd, maar daar hebben vrouwen heel goede redenen voor. Het ‘er willen zijn voor het gezin’ is een van de belangrijkste argumenten om niet fulltime te werken. 

Maar dat zegt niet dat deze vrouwen geen leuke baan en succesvolle carrière ambiëren. Integendeel! De meeste vrouwen willen best een carrière, leuk uitdagend werk en een bijpassend inkomen. Maar ze willen er ook zijn voor de kinderen. Zij willen gezin en werk combineren en dat is een uitdaging. Het lijkt niet eenvoudig om die kloof te overbruggen. Of zien we met zijn allen iets over het hoofd?

Ik zie kansen, want gezin en werk combineren hoeft niet moeilijk te zijn. Ik geloof oprecht dat veel vrouwen graag meer willen werken en meer inkomen willen genereren als ze kunnen werken vanuit huis, op tijden die hen het beste uitkomen. Flexibiliteit is hier het toverwoord. 

Het Social Selling businessmodel is een fantastische mogelijkheid om gezin en werk te combineren. Je kunt vanuit huis werken, op de tijden die je het beste uitkomen. Met duurzame producten. Wanneer je het op de juiste manier aanpakt, kun je een mooi (extra) inkomen opbouwen met leuk werk.

Van thuisparty's naar het 'hippe' online marketing

Als je twintig jaar geleden werkzaam was in Social Selling, dan bestond je werk uit het geven van zogenoemde ‘thuisparty’s’. Het werk had een oubollig imago, het was niet erg hip. Om je producten onder de aandacht te brengen, was je afhankelijk van mond-tot-mondreclame en van dames die een club vriendinnen, collega’s of familie uitnodigden in hun huiskamer, waar je je producten presenteerde.

De afgelopen jaren is dat razendsnel veranderd. Steeds meer fabrikanten kiezen dit verkoopkanaal, wat het aanbod voor zowel de klant als de ondernemer steeds aantrekkelijker maakt.

Ook de opkomst van internet en social media hebben de mogelijkheden van Social Selling-ondernemers om de producten onder de aandacht te brengen enorm vergroot. Het laatste jaar is – met name door de coronacrisis – het vak van Social Selling-ondernemen blijvend veranderd. De huiskamers ‘zaten dicht’ en om te overleven moesten nieuwe mogelijkheden worden gezocht. Die zijn gevonden in social media en online platforms en daarmee is het vak kansrijker en hipper dan ooit.

Natuurlijk zijn er net als in elke bedrijfstak ook in Social Selling veel ondernemers actief die niet succesvol zijn en amper geld verdienen. Maar iedereen die graag wil ondernemen, en daarvoor geen geld bij de bank wil lenen, geen groot startkapitaal heeft liggen en geen risico wil lopen, kan met Social Selling haar dromen waarmaken.

Iedereen mag ondernemen

Het Social Selling-bedrijfsmodel kan daarnaast ook nog eens een enorme bijdrage leveren aan het omlaag brengen van het aantal vrouwen in Nederland dat niet genoeg verdient om zelfstandig van te kunnen leven. Iedereen die bereidt is om tijd en energie in haar bedrijf te stoppen kan zonder een cent te investeren binnen een paar weken tijd haar eerste (extra) inkomen verdienen. 

Geen cent investeren

Waar kun je zonder enig risico, vaste kosten of financiële investering je eigen bedrijf starten en gratis opgeleid worden? Nergens! En dat maakt Social Selling ondernemen zo uniek. 

Ondernemen met Social Selling is een fantastische manier voor heel veel vrouwen om een (extra) inkomen op te bouwen, hun droom om te ondernemen te realiseren en wanneer de ambitie er is, zelfs een serieuze carrière op te bouwen. Je krijgt als Social Selling-ondernemer alles wat je nodig hebt om direct aan de slag te gaan en dat kost je niets. Dat is natuurlijk de droom van iedere ondernemer! Maar hoe fijn het ook is dat je dit alles krijgt, het is wel belangrijk dat je weet wat je moet doen om er een succes van te maken. Dat je weet wat je kunt doen om ervoor te zorgen dat je een goed inkomen uit je bedrijf kunt halen.  

Gezin en werk combineren: jouw routekaart

Een goede voorbereiding is het halve werk en dat is ook in dit geval van toepassing. In mijn boek Duurzaam Ondernemen met Social Selling neem ik je mee op reis vanaf het allereerste moment, vanaf het moment waarop je gaat kiezen met welke productlijn je wilt werken. We kijken naar de financiële kant, de voorbereidingen voor de start van je bedrijf en je actieplan. Waar en hoe vind je klanten en hoe zit het met die geweldige carrièremogelijkheden?

Zie jij kansen om je eigen bedrijf te beginnen? Of ben je al Social Selling ondernemer en wil je kijken hoe je jouw bedrijf nog meer kunt laten groeien? Laat dan hier je gegevens achter om een afspraak te maken voor het inplannen van een oriënterend gesprek:

PLAN EEN AFSPRAAK IN:

In dit artikel:

Share on facebook
Delen
Share on twitter
Delen
Share on linkedin
Delen
Share on whatsapp
Delen

Over de auteur

De Social Selling Community is  er om jou als ondernemer te helpen groeien. Je te helpen je bedrijf succesvol en rendabel te maken of wanneer je nog geen Social Selling ondernemer bent, te helpen met de start van je bedrijf. Daarom deel ik via mijn boek, blogs, seminars, podcast en cursussen de beste tips en nieuwste trends over ondernemen met Social Selling. 

Daarnaast is het mijn missie om de komende jaren 500 vrouwen te helpen aan een stabiel maandelijks (extra) inkomen. Om dat te bereiken wil ik de verbinding maken tussen Social Selling ondernemers binnen de Social Selling Community. Ook ondersteun ik je – door middel van een fijne samenwerking met fabrikanten en collega’s – bij je zoektocht naar de voor jou juiste productlijn.

Laat een reactie achter

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *