Patricia van Andel

Nooit meer wakker liggen

Te weinig of slechte nachtrust richt enorme schade aan! Waar moet je dan aan denken? Onderzoek heeft een verband aangetoond – zo blijkt uit het rapport Slechte Slaap een probleem voor de Volksgezondheid van het Trimbos instituut – tussen onvoldoende goede nachtrust en een aantal serieuze aandoeningen als obesitas, diabetes, kanker, hartziekte, beroerte en depressie. En daarmee mogen we gerust concluderen dat gezond slapen minstens zo belangrijk is als goed eten en bewegen!

Slecht slapen is funest voor je gezondheid! Voor lichaam én geest.

Gezondheid is hot! We bewegen meer dan ooit en we gaan steeds gezonder eten. We geven eindeloos veel geld uit aan voeding en supplementen, maar duiken iedere avond in een bed vol gele kringen, bacteriën en huisstofmijt. 

Naast gezond eten en voldoende bewegen is slapen essentieel voor een goede gezondheid. En dat weten we eigenlijk wel, maar we zijn er toch niet zo heel erg mee bezig. Heel voorzichtig begint er meer aandacht te komen voor het belang van een gezonde nachtrust. Want je kunt bewegen wat je wilt, en supergezond eten, maar wanneer je lichaam ’s nachts niet goed tot rust komt kan je lichaam niet herstellen. 

Te weinig of slechte nachtrust richt enorme schade aan!

Waar moet je dan aan denken? Onderzoek heeft een verband aangetoond – zo blijkt uit het rapport Slechte Slaap een probleem voor de Volksgezondheid van het Trimbos instituut – tussen onvoldoende goede nachtrust en een aantal serieuze aandoeningen als obesitas, diabetes, kanker, hartziekte, beroerte en depressie. En daarmee mogen we gerust concluderen dat gezond slapen minstens zo belangrijk is als goed eten en bewegen!

een goede nachtrust is essentieel voor je gezondheid.

Een goede nachtrust is essentieel voor je gezondheid, voor herstel van je lichaam en energie en concentratie overdag. Maak je nachtrust prioriteit! Zorg voor een fijne slaapomgeving. Een frisse, koele slaapkamer doet wonderen. En minstens zo belangrijk is een schoon bed, vrij van bacteriën en huisstofmijt. 

kies voor beddengoed dat je kunt wassen

De meeste kussens en dekbedden kun je niet of slecht wassen. En de meeste matrassen zijn broedplaatsen van viezigheid en met de beste wil van de wereld niet meer schoon te krijgen. Bacteriën, huisstofmijt en opgedroogd zweet hoopt zich op in je bed, je kent het wel, die gele kringen die je tegenkomt als je je bed verschoont. Het bed waar je 8 uur per etmaal bivakkeert. Niet erg fris, en al helemaal niet gezond. 

Kies daarom voor beddengoed dat je wél kunt wassen zonder dat het aan kwaliteit verliest. ’s Morgens in de was, ’s middags weer schoon en fris op je bed. Niet alleen je hoeslakens en dekbedovertrek, maar ook je kussens, dekbed en matrastopper. Deze laatste zorgt ervoor dat je matras schoon blijft, voorkomen is immers beter dan genezen. 

Maak van slapen een feest

Zorg voor een comfortabel bed, zodat je er naar uitkijkt om je bed in te stappen. Maak van slapen een feest, want hé drie kwart van je leven breng je door tussen de lakens, en werken aan je gezondheid mag best comfortabel zijn. 

Een fijne en gezonde slaapomgeving maakt het een stuk makkelijker om alle andere tips voor goede slaap in praktijk te brengen. Want een goed slaapritme ontwikkelen is geen straf meer als je staat te popelen om ’s avonds je bed in te duiken. Een goed boek lezen was nog nooit zo comfortabel en hoe eerder je in bed ligt, hoe minder trek om nog even de koelkast in te duiken voor een snack. 

ervaar het zelf gratis en vrijblijvend

Ik sta samen met mijn collega’s voor je klaar om je kennis te laten maken met belachelijk comfortabel beddengoed waardoor je weer kunt slapen als een baby. Je hoeft alleen maar even onder deze tekst je naam, e-mailadres en telefoonnummer in te vullen en een van ons neemt snel contact met je op. 

Wees niet bang! Je mag al onze producten eerst testen dus van een kat in de zak is geen sprake! Wel wil ik je waarschuwen: dit beddengoed heeft één nadeel. Je ligt zo lekker, dat je eigenlijk je bed niet meer uit wilt komen!