Social Selling Ondernemen

Social Selling Ondernemer

Patricia van andel

Het mijn missie om de komende jaren 500 vrouwen te helpen aan een stabiel maandelijks (extra) inkomen. Om dat te bereiken wil ik de verbinding maken tussen gelijkgestemde ondernemers binnen de Social Selling Community. Ook ondersteun ik je – door middel van een fijne samenwerking met fabrikanten en collega’s – bij je zoektocht naar de voor jou juiste productlijn.

Een fijn en succesvol leven begint bij jezelf. Gun je jezelf een goed en eerlijk inkomen, financiële vrijheid en een comfortabel leven? 

Share on facebook
Delen
Share on twitter
Delen
Share on linkedin
Delen
Share on whatsapp
Delen
'SOCIAL SELLING IS DE MEEST VEILIGE EN KANSRIJKE VORM VAN ONDERNEMEN, JE MOET ALLEEN WEL WETEN HOE JE HET AANPAKT.'

Uniek en bijzonder aantrekkelijk ondernemersconcept

Min of meer bij toeval ontdekte ik de mogelijkheden die een Social Selling onderneming mensen biedt. Mensen die dromen van een eigen bedrijf maar om welke reden dan ook de zekerheid van een vast maandelijks inkomen niet kunnen of willen missen. Niet alleen krijg je een licentie om de productlijn van een fabrikant te verkopen en daarmee geld te verdienen. Je mag deze licentie ook doorgeven, waardoor je meerdere inkomstenbronnen hebt. Namelijk de inkomstenbron uit je marketing en sales activiteiten, maar ook die als coach en drijvende kracht achter de collega’s die helpt hun onderneming op te bouwen. En daarmee kun je voor jezelf een inkomen opbouwen die je dezelfde zekerheid geeft als wanneer je in loondienst bent. Dát maakt dit bedrijfsmodel uniek! 

Waarom is niet iedereen die dit doet succesvol, vroeg ik me af

Maar hoe uniek ook, het lukt niet iedereen om hiermee een goed inkomen op te bouwen. En met die constatering begon mijn zoektocht naar ‘het geheim van de succesvolle ondernemers in dit vakgebied’. Naar de mensen die met passie en overtuiging hun bedrijf lieten groeien. Die hun dromen waar maakten en anderen hielpen dat ook te doen.

En hoe komt het dat sommigen slagen en het anderen niet lukt om hun bedrijf in beweging te krijgen?

Deze vraag intrigeerde mij en ik ging op zoek naar de ‘succesformule’. Want ook ik behoorde in eerste instantie tot de groep Social Selling ondernemers die er niet in slaagde haar bedrijf in beweging te krijgen. Vier jaar lang trok ik voor mijn gevoel alles uit de kast en het wilde maar niet lukken om een winstgevende organisatie neer te zetten. Tot ik, ook deze keer weer min of meer bij toeval tegen een Social Selling partner aanliep met een productlijn die helemaal past bij de doelen die ik voor ogen had. Uiteraard had ik dat in eerste instantie nog niet door. Ik kon het nog niet over mijn hart verkrijgen om toe te geven dat ik vier jaar lang keihard gewerkt had met een productlijn die mij geen toekomst bood, simpelweg omdat de passie voor de producten bij mij ontbrak en het verdienmodel niet aansloot bij mijn dromen en doelen. Ik was simpelweg in één van de veel voorkomende valkuilen gestapt. In plaats van een goede voorbereiding, was ik zonder enig onderzoek aan het avontuur begonnen.

Vanaf dat moment besloot ik al mijn aandacht te geven aan de productlijn waar mijn passie wel lag. De productlijn waarmee ik al snel wél succesvol werd. Binnen een jaar bouwde ik een vast fulltime inkomen op en legde ik een stevige basis voor een succesvolle salesorganisatie.

Waar wordt het verschil gemaakt?

Ik ontdekte dat er een groot verschil is in hoe succesvolle collega’s en niet succesvolle collega’s denken.  De succesvolle collega’s lijkt alles voor de wind te gaan. Hun agenda staat vol en klanten zijn niet alleen laaiend enthousiast, ze delen hun ervaringen graag in hun eigen netwerk en schromen niet om reclame te maken voor de persoon die hen zulke fijne producten levert. De groep succesvolle ondernemers begrijpt niet zo goed hoe het kan dat het anderen niet lukt. Maar zij die er niet in slagen hun bedrijf winstgevend te maken kijken er heel anders tegen aan. 

Het lijkt wel alsof de succesvolle collega’s ‘toevalligerwijs’ altijd tegen de mensen aanlopen die enthousiast zijn over de producten en dit enthousiasme met hun hele netwerk willen delen. En het lijkt ook wel alsof de niet succesvolle collega’s ‘toevalligerwijs’ altijd de mensen treffen die de neus ophalen voor exact dezelfde producten. Mensen die niet schromen om uit te leggen dat ze niet op de producten zitten te wachten en ook geen enkele behoefte voelen om er ook maar een cent aan uit te geven. 

Het verschil wordt gemaakt in de manier waarop je denkt en hoe je de zaken vanaf de start aanpakt. In dit vakgebied word je als ondernemer heel goed geholpen. Er worden veel opleidingen aangeboden, er is uitgebreide productinformatie, er zijn trainingen en collega’s die ervaringen delen. Ook promotiemateriaal is tegen zeer lage kosten beschikbaar. Je mag gebruik maken van de zakelijke infrastructuur die beschikbaar is. En dat is heel luxe, want vrijwel iedere andere ondernemer moet dat óf zelf uitvinden óf daar flink voor betalen. 

Wanneer je start met een Social Selling bedrijf sta je, ten opzichte van iedere andere ondernemer, al 1 - 0 vóór!

Op dat moment wordt de manier waarop jij jezelf voorbereidt en denkt bepalend voor je succes. Om die reden bied ik Social Selling ondernemers, naast de opleidingsfaciliteiten van de fabrikant- die in ons vakgebied al zeer goed georganiseerd zijn – extra tools aan speciaal gericht op het Social Selling ondernemersconcept. Daarom heb ik de Social Selling Community opgericht.  

Over de Social Selling Community

De Social Selling Community is  er om jou als ondernemer te helpen groeien. Je te helpen je bedrijf succesvol en rendabel te maken of wanneer je nog geen Social Selling ondernemer bent, te helpen met de start van je bedrijf. Daarom deel ik via mijn boek, blogs, seminars, podcast en cursussen de beste tips en nieuwste trends over ondernemen met Social Selling. 

Daarnaast is het mijn missie om de komende jaren 500 vrouwen te helpen aan een stabiel maandelijks (extra) inkomen. Om dat te bereiken wil ik de verbinding maken tussen Social Selling ondernemers binnen de Social Selling Community. Ook ondersteun ik je – door middel van een fijne samenwerking met fabrikanten en collega’s – bij je zoektocht naar de voor jou juiste productlijn.

Een fijn en succesvol leven begint bij jezelf. Gun je jezelf een goed en eerlijk inkomen, financiële vrijheid en een comfortabel leven? Maak een afspraak voor een oriënterend gesprek en ontdek de mogelijkheden die het je biedt.

Maak een afspraak voor een oriënterend gesprek

Wij nemen zo snel als mogelijk contact met je op om een datum en tijd in te plannen. 

Share on facebook
Delen
Share on twitter
Delen
Share on linkedin
Delen
Share on whatsapp
Delen

Patricia van Andel | Social Selling Community

Sluit je aan en doe mee

De Social Selling Community is  er om jou als ondernemer te helpen groeien. Je te helpen je bedrijf succesvol en rendabel te maken of wanneer je nog geen Social Selling ondernemer bent, te helpen met de start van je bedrijf. Daarom deel ik via mijn boek, blogs, seminars, podcast en cursussen de beste tips en nieuwste trends over ondernemen met Social Selling.